BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 14, 2010

Maulud & Tidur

Alhamdulillah, segala pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam..

Khamis,

Pagi-pagi buta Kak Z dah call cakap ada kebakaran kat Guchil 6.. maka aku menjadi manusia paling rajin bangun pada pagi tersebut.. mana taknya, pukul lima pagi dah tercongok kat scene! pukul 12.30 baru balik dengan tak mandinya, sembahyang tak tahu ke mana.. adesss.. Sampai je kat umah, aku mandi dan qadha' Subuh, kemudian sambung ketuk story sampailah pukul 3.30 petang. ingat nak tidur, tp mata ni liat pulak.. hmm.. takpelah, malam ni bileh tidur puas-puas (tapi tercapai ke cita-cita aku nak tido awal?) Sudahnya, pukul 12 malam baru aku dapat tidur.. ~wink!~

Jumaat,

Pukul lapan pagi aku dah ke pasar. Dengan muka mengantuk ala-ala baby kecik tak cukup tidur, aku gagahkan diri jugak drive. Dah la pagi-pagi lagi hujan.. masa yang sangat sesuai untuk tidur sebenarnya. Tapi takpelah, bukannya selalu Ummi buat kenduri.. ni pun kenduri aku jugak.. huhu

Sabtu,

Pukul tujuh pagi, ketika insan lain masih lagi dalam selimut semasa hujan turun mencurah-curah, aku ke pasar lagi. Kali ni untuk ambil daging yang ditempah semalam (main hujan lagi).. huhu..

Angah dah bertolak dari Penang pukul lima pagi tadi, langsung ke rumah Along kejap, ambil family Along. Nampak gaya, aku la yang kena organize kenduri.. letih, letih, dan letih...

Pukul 11, Along ngan Angah sampai.. lega tol! Ada jugak yang akan tolong aku nanti. Saat yang ditunggu-tunggu. hahahaha... (mane aci, asyik aku je yang kena kerja lebih.. cesss) =D

Sabtu (Maghrib),

Selesai sudah majlis Maulud kat umah semalam. Akhirnya, nazar Ummi terbayar.. Nazar nak makan kambing kalau aku ngan Achik dapat kerja. Ramai jugakla Ummi jemput orang.. start lepas Zohor ke Maghrib orang masih datang berkunjung..

Saudara aku tak ramai yang datang.. Pok Pin pun tak datang. Mungkin sebab dia masih lagi sakit.. Walau apa pun, kenduri semalam berjalan dengan lancar.. Hari-hari yang meletihkan sudah pergi.. nak sambung tidur kejap.. huhu =D